شانس پرونده اینترنت کلاهبرداری پلیس فتا

شانس: پرونده اینترنت کلاهبرداری پلیس فتا فضای سایبر سایت سرقت اطلاعات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری عوض کردن نسل خواننده‌ها در حال انجام است؟ ، تلویزیون در سیطره خواننده‌های جوان‌پسند بازاری

به گزارش خراسان، ساعتی مانده به افطار نخستین روز ماه رمضان، آنهایی که پای تلویزیون هاشان به انتظار شروع نخستین قسمت برنامه ماه عسل نشسته بودند، با شنیدن صدای ب

عوض کردن نسل خواننده‌ها در حال انجام است؟ ، تلویزیون در سیطره خواننده‌های جوان‌پسند بازاری

تلویزیون در سیطره خواننده های جوان پسند بازاری/ عوض کردن نسل خواننده ها در حال انجام است؟

عبارات مهم : بازار

به گزارش خراسان، ساعتی مانده به افطار نخستین روز ماه رمضان، آنهایی که پای تلویزیون هاشان به انتظار شروع نخستین قسمت برنامه ماه عسل نشسته بودند، با شنیدن صدای بهنام بانی که تیتراژ آغازین این برنامه را خوانده، شگفت زده شدند؛

حتی زیاد از زمانی که دیدند از میان تمام خوانندگانی که در این سال ها درخشیده اند و نامی و احترامی دارند، دعای تحویل سال را اوست که می خواند. به هرحال کتمان نمی شود کرد که در یک روند منطقی و نرمال گمان نمی رود رشد یک خواننده هرقدر هم انفجاری و سریع باشد، بتواند او را به جایی برساند که در عرض یک سال خواننده مهمترین تیتراژ مهمترین برنامه مناسبتی تلویزیون شود و چند ماه پیشتر هم دعای تحویل سال را خوانده باشد. تیتراژ انتهایی ماه عسل شگفتی ها را زیاد کرد. این تیتراژ را آرش و مسیح خوانده اند؛ دو برادری که نخستین موزیک مجازشان به نام دیوونه کن همین حوالی سال گذشته در شرکت ترانه شرقی به مدیریت محسن رجب پور پخش شد. برادران عدل پرور هم مثل بهنام بانی توانسته بودند در یک سال از زیرزمین به تیتراژخوانی برنامه مناسبتی تلویزیون افزایش کنند.

در همان ساعات اگر حوصله داشتی و می توانستی کانال های تلویزیون را مرور کنی، می دیدی در شبکه اول رسانه ملی این مرز و بوم ترانه تیتراژ برنامه دعوت را هم حمید هیراد خوانده. خواننده ای که همین یکی دو ماه پیش بود که با اتهام سرقتی بودن زیاد ترانه ها و موزیک هایش مواجه شد؛ که چندی بعد هم به عذرخواهی پرسروصدایی ختم شد. تیتراژ این برنامه را سال گذشته حامد همایون خوانده بود که او هم البته تفاوت چندانی با حمید هیراد نداشت. برنامه های دیگر را هم دیده بودیم که تیتراژهاشان را ماکان بند و پازل بند و هورش بند و بندهای دیگر خوانده بودند.

این گروه محکومان
تمام این خوانندگانی که نام ارزش امسال به عنوان تیتراژخوان های مهم تلویزیون مطرح شده؛ همگی در یک سال اخیر انتقادهای فراوانی را تحمل کرده اند. آبان ماه سال گذشته بود که محسن رجب پور، مدیر شرکت ترانه شرقی از سرآمدن دوره تنبیهی یک ساله آرش و مسیح خبر داده که به واسطه خواندن قطعه عاشورایی دیوونه کن رخ داده بود. راجع به بهنام بانی هم فراموش نکرده ایم گفت وگوهای سال گذشته او را که به این که خیلی ها می گفتند «بهنام باني بخاطر سبيل معروف شده» اعتراض کرده و آن را «خيلی بی معرفتی» خوانده بود. راجع به حمید هیراد و حامد همایون هم همگان حواشی و داستان های اطراف این بزرگواران را به یاد دارند.

تغییر نسل تیتراژخوان ها
یک زمانی نه چندان دور حیطه تیتراژخوانی تلویزیون در انحصار خوانندگانی چون محمد اصفهانی، علیرضا قربانی، احسان خواجه امیری، رضا یزدانی، محمد علیزاده، سیروان خسروی، مانی رهنما، علی لهراسبی، مجید اخشابی، سالار عقیلی، همایون شجریان، محسن چاوشی، رضا صادقی، فریدون آسرایی و دیگر خوانندگانی بود که در مارکت موسیقی اشخاص موجه و معتبر و محترمی به حساب می آمدند. ولی در گذر عوض کردن نسل خواننده های محبوب و روی کار آمدن و محبوب شدن حامد همایون، بهنام بانی، امیرعباس گلاب، حمید هیراد، هورش و پازل و بندهای گوناگون خوانندگی تیتراژهای تلویزیونی هم از انحصار گروه اوج به درآمد و این جدیدی ها توانستند مثل مارکت کنسرت که قبضه کرده بودند، سکان دار این عرصه نیز شوند.

شما چرا؟!
اگر محسن رجب پور که درواقع همه کاره حامد همایون، آرش و مسیح و بی شمار خواننده دیگر هست؛ یا به عنوان نمونه برادران حاتم پور در مقام کنسرت گذاران بهنام بانی فعالیت می کنند، تمام تلاش و تلاش ارزش ارتقای جایگاه اعتباری و مالی خوانندگان تحت قراردادشان باشد، بر آنها حرجی نیست. به هرحال در بازار آزاد اولویت های مهم را منفعت اقتصادی تعیین می کند و فعالان این بازار تمام تلاش ارزش در این زمینه هست. ولی ماجرا زمانی تعجب برانگیز می شود که می بینیم صداوسیما به عنوان بنگاهی با بودجه نجومی مصوب خود را وارد این بازی می کند و در ارتقای جایگاه مالی خوانندگان و کنسرت گذاران نقش مهم را ایفا می کند. کیست که نداند هنگامی که خواننده ای در تیتراژ یک برنامه محبوب بارها و بارها در روز با مخاطبان تلویزیون مواجه می شود، از همه نظر بر قدر و قیمت او افزوده شده است و می تواند در برنامه ها و کنسرت های بعدی دست اوج را داشته باشد؟!

چند پرسش مهم
هر هنرمندی که حتی یک روز هم در عمرش با تشکیلات عریض و طویل صداوسیما سروکار داشته می داند که جهت روی آنتن فرستادن یک برنامه چند دقیقه ای باید ده ها شورا و گروه های کارشناسی تاق و جفت را پشت سر گذارد و تازه آن وقت هم نمی تواند مطمئن باشد که برنامه یا فیلمش بی جرح و تعدیل های آن چنانی روی آنتن خواهد رفت. حال با چنین روندی آیا می توان باور کرد که همین صداوسیما حد و اندازه خوانندگان تیتراژخوان برنامه های مناسبتی اش را نمی داند؟ آیا این توصیه که در ایام ماه مبارک رمضان استاد محمدرضا شجریان و ربنای خاطره سازش با ممنوعیت پخش مواجهند، ولی در همان وقت مهمترین ساعات پیش از افطار تلویزیون را خواننده هایی در اختیار دارند که هنر و حد و اندازه ارزش را دیده ایم و دیده اید، طبیعی و منطقی و اخلاقی است؟ آیا معنای کم کردن سلیقه ها چیزی جز این است؟!

ماه عسل باز هم میهمان تکراری داشت
شهروند| در چند وقت اخیر سوژه های برنامه ماه عسل ازجمله مسائلی بوده که مدام در رسانه های مجازی و کاغذی مورد انتقاد قرار گرفته است و حتی یک بار این قضیه باعث ایجاد درگیری رسانه ای میان احسان علیخانی و رضا رشیدپور شد که مدعی بود عوامل ماه عسل با میهمانان برنامه اش تماس گرفته و آنها را از رفتن به استودیوی برنامه حالا خورشید بازداشته اند.
حالا با چنان حساسیتی که به عنوان سوژه های این برنامه وجود دارد؛ برخورد با این که یکی از مباحث دومین برنامه امسال ماه عسل پیش از این در یکی دیگر از برنامه های سیما به نمایش درآمده، اتفاق شگفت انگیزی است که می تواند ادعاهای تحقیق و پژوهش های پردامنه و یک ساله این برنامه رازیر پرسش ببرد.

عوض کردن نسل خواننده‌ها در حال انجام است؟ ، تلویزیون در سیطره خواننده‌های جوان‌پسند بازاری

خبرآنلاین روز گذشته در گزارشی کوتاه اشاره کرده بود که برنامه ماه عسل در نخستين شب از برنامه‎های رسمی امسال خود به سراغ مادر فداكار سنگ شکنی رفت که سال گذشته در برنامه هزار داستان، خاص برنامه افطار شبکه نسیم شرکت کرده بود. برنامه هزار داستان كه سری سوم آن در ماه رمضان ٩٧ هر شب ساعت ٢١ از شبكه نسيم پخش می شود، سال گذشته در يكی از برنامه های خود از مریم نصیری زاده، مادر سنگ شكن رامهرمزی دعوت كرد تا در گفت وگو با شقايق دهقان از زحمت های بزرگ كردن فرزند هايش از راه سنگ شكنی بگويد.این البته نخستین بار نیست که میهمانان یا سوژه های برنامه ماه عسل با حواشی ای از این قبیل مواجه می شوند. احسان علیخانی چند وقت پیش با طبیعی خواندن چنین اشتباهاتی، بزرگ نمایی آنها را کار کسانی دانسته بود که منتظر زمین خوردن برنامه ماه عسل هستند.

به یاد گذشته
خشایار اعتمادی | عنوان تیتراژخوانی و حضور افراد خاص در این زمینه، ریشه در شرایط اجتماعی ما دارد، آیا که متاسفانه سیر نزولی مدیریت را در عرصه های متفاوت شاهدیم. البته این عنوان به تنهایی قابل توصیف نیست و باید آن را در ابعاد بزرگتری ریشه یابی کنیم. لیکن همه مقصرند؛ از حوزه مدیریت گرفته تا مخاطبان. یکی از عوامل موثر در موسیقی اولویت عرضه و تقاضاست، لیکن بازار به دنبال منفعت اقتصادی است و برایش مهم نیست که سود به چه کسی برسد، بنابراین باید برگردیم به متقاضی. زمانی که متقاضی چیزی را گزینش می کند و آثاری معروف می شود و مطالبه گر آن هست، طبیعتا بازار تلاش دارد آن را به خورد مردم بدهد. از این طریق عرضه کننده ها زیاد می شوند. در گذشته شرکت های تولید کننده و پخش بودند؛ شرکت های تولید کننده نگاه های فرهنگی در کنار آثار هنری داشتند و از زمانی که تولیدکننده های فرهنگی کم کردن پیدا کردند، موسیقی هم به دست بازار افتاد و بازار به این فکر کردکه متقاضی چه چیزی دوست دارد؟ به همین علت زمانی که احساس کنیم کالای ما مورد درخواست مخاطب نیست، دو حالت برایمان وجود دارد؛ یکی این که باید شأن و باور هایمان را زیر پا بگذاریم و به دنبال بازار برویم و دیگر این که شأن خود را حفظ کنیم و به خواسته مخاطب احترام بگذاریم. وقت ما مدیریت ها به صورت کارشناسی شده است کارها گزینش می کردند و هنرمند از این رویه پیروی می کرد. متاسفانه حساسیت های مدیریتی کنار رفت و پول به دست بازار بود. بازار هم به مسأله فرهنگی توجه نمی کرد و تنها به فکر سود بود، جهت همین به دنبال خوانندگان عامه پسند نوجوان رفت.

کارکردن با نسل تازه ساده است
علی لهراسبی | راجع به کیفیت کارهای تازه (باکیفیت بودن یا بی کیفیت بودن شان) خیلی نمی شود اظهارنظر کرد آیا که در میان نسل تازه هم کارهای باکیفیت به چشم می خورد. ولی در مورد کارهای تیتراژ باید گفت که کار تیتراژ حاصل چند سال زحمت و تلاش جهت این عنوان هست. ولی چیزی که نسل تازه را متمایز می کند آن که کار کردن با نسل تازه به مراتب راحت تر از نسل های گذشته هست؛ هم از نظر مالی و هم از نظر سلیقه ای. لیکن کاری که به آنها سپرده می شود انجام می دهند. قاعدتا تهیه کننده ای که می خواهد با احسان خواجه امیری فعالیت کند فراز و فرود های بیشتری را دارد و تهیه کننده به سمت افراد باتجربه منعطف می شود. در بین نسل تازه افراد صاحب سبک و خوانندگان خوب نیز به چشم می خورند. همچنین باید توجه داشت در ابتدا همه از یک جا شروع کردند و نسل تازه هم همین طور. ولی قسمت تلخ موسیقی در کشور عزیزمان ایران آن است که مردم بدون پردازش از موسیقی ها استقبال می کنند. این بخش تلخ داستان هست، چند سال گذشته اگر کاری کیفیت نداشت استقبال نداشت در صورتی که اکنون با به شهرت رسیدن افراد شاهد استقبال افراد از کارهای باکیفیت و بی کیفیت خواننده ایم.

مافیای تیتراژ وجود دارد
قاسم افشار| عنوان تیتراژخوانی در سریال های تلویزیون بحثی نیست که مرتبط با ماه رمضان باشد، ولی باید همین اول تأکید داشت که تیتراژهای ماه رمضان، طرفداران خاص خود را دارد و به این علت که ٣٠ شب پشت سر هم سریال از تلویزیون پخش می شود، خیلی اتفاقات در ذهن مخاطب روی می دهد، به همین علت بعضی از خوانندگان میل به دارند در تیتراژها حضور داشته باشند. بحث من، موضوعی شخصی نیست که راجع به حضور خودم حرف بزنم بلکه می گویم از این تعداد زیاد نسل اول خوانندگان که امتحان هایشان را هم بعد داده اند، استفاده شود. متاسفانه در کشور ما خیلی چیزهای غیرمعمولی رخ می دهد؛ به عنوان نمونه من خواننده ای را در خارج از کشور از ٣٠ یا ٤٠ سال پیش می شناسم که هنوز سرپاست و دارد می خواند ولی در کشور ما به نظر می رسد تصور این است که با آمدن نسل نو، باید نسل های قبل کنار بروند.
خوانندگان امروز که در تیتراژهای تلویزیونی هم به وفور دیده می شوند، خیلی جهت مردم نمی خوانند. دلیلش هم این است که پول هایی که از این راه به دست می آورند، آنها را گیج کرده است و حجم آن دقیقا مانند فوتبالیست های امروز و دیروز هست. به همین علت آنها هنگامی که در یک کنسرت حاضر می شوند که ٣٦ سئانس در ٤ یا ٥ روز برنامه اجرا می کنند آن هم در سالن ٢٠٠٠ نفری علت ندارند که جهت مردم بخوانند.

به نظر من این که این اتفاق می افتد یک بخش است که مافیایی به نام تیتراژ وجود دارد و عنوان بعد، سیاست های خود شرکت صدا و سیماست. به هرحال هنگامی که آدم بزرگی مانند مرحوم ناصر چشم آذر، حق ورود به صدا و سیما را ندارد، جا جهت ما نمی ماند. ما در وقت خودمان خط مقدم و نوک پیکان موسیقی پاپ بودیم و تلاش کردیم تا کارمان را به درستی انجام دهیم، ولی حالا کار بسیار نازل شده است و فقط به درآمد توجه می شود. تهیه کننده می خواهد تا حد ممکن پول دربیاورد؛ طبیعی است که تیتراژ را به کسی می دهد که ١٠٠ میلیون تومان از او پول بگیرد، نه به من که باید پولی هم خرجم کند و دستمزدم را بدهد. به همین علت ناگاه افرادی را می بینید که باورتان نمی شود، حتی تیتراژها بدون تأیید آهنگساز روی آنتن می رود؛ اینها همه اش مستند است.

به گزارش خراسان، ساعتی مانده به افطار نخستین روز ماه رمضان، آنهایی که پای تلویزیون هاشان به انتظار شروع نخستین قسمت برنامه ماه عسل نشسته بودند، با شنیدن صدای ب

واژه های کلیدی: بازار | برنامه | برنامه | خواننده | تلویزیون | روز گذشته | تلویزیون | خوانندگان

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه